Istoria Brandului Adidas - Partea a II-a

Istoria Brandului Adidas - Partea a II-a

În blogul anterior ți-am prezentat începuturile brandului Adidas. Dacă te întrebi care a fost evoluția companiei după moartea fondatorului Adi Dassler, continuă să citești acest articol. Vei afla ce provocări a întâmpinat echipa Adidas, cum le-a gestionat și cum a reușit să revină, sa se consolideze și să ajungă la nivelul pe care îl cunoaștem astăzi. 

Dragostea pentru Adidas nu are granițe

Adidas pătrunsese deja pe piețele de pe tărâmul american și chiar le domina. Însă simțea că există mult potențial local ce merita să fie exploatat. Așa că, a început să-și extindă liniile de producție și să dezvolte colecții pentru sporturile iubite de americani.

Primul model Adidas Superstar

Au început cu baschetul, pentru care au creat modelul Superstar. Cunoști perechea cu siguranță, acum este una dintre cele mai populare modele Adidas all time. Design-ul simplu și versatil nu a rămas doar pe terenul de baschet. În scurt timp a fost îmbrățișat de moda streetwear, așa că a ajuns să fie purtat oriunde, de către oricine.

Adidas a dat lovitura și în baschet, însă a și încasat o lovitură, de la același sport. Vorbim aici despre colaborarea cu Michael Jordan care nu a existat niciodată și care a facilitat ascensiunea brandului Nike.

Când a venit timpul ca Jordan să își aleagă un sponsor, a fost curtat de către mai toți producătorii de încălțări de baschet, însă el avea un singur favorit - Adidas.

Michael Jordan purtând pantofi sport marca AdidasAcest model Superstar l-a impresionat pe debutantul MJ și nu își dorea o colaborare cu nimeni altcineva. Însă Adidas nu a fost interesat de această colaborare, invocând un motiv cel puțin amuzant - înălțimea lui Michael Jordan.

La acea vreme, Adidas avea o politică conform căreia, nu semna cu jucători de baschet mai scunzi de aprox. 2,15m (7 feet). A fost genul de decizie care influențează semnificativ parcursul unei companii, iar aici Adidas (nu) a tras bățul (aka jucătorul) scurt. Oare cum ar fi arătat astăzi cultura sneakers dacă Înălțimea Sa, Jordan (la propriu), ar fi semnat atunci cu Adidas?

Pare că cei de la Adidas nu erau foarte conștienți de cât de tare îi iubesc oamenii. Întâi, episodul Jordan. Apoi, au fost necesare serenade pentru a înțelege cât sunt de adorați în SUA. Nu chiar serenade, dar Run DMC, cu lansarea piesei „My adidas”, i-a făcut pe cei de la Adidas să înțeleagă cât sunt de apreciați.

Run DMC - My AdidasAtunci a fost deschis capitolul colaborărilor dintre brandurile sportive și artiști, în special cei din registrul Rap și Hip-Hop, care nu a fost închis nici până astăzi. Mai multe despre astfel de colaborări găsești în acest articol.

Vremuri grele

Ți-am promis că îți spunem cum a stat treaba pentru Adidas după moartea fondatorului Dassler. A urmat o perioadă bună, cu acces pe piețele din întreaga lume.

Însă, după moartea subită a soției lui Adi, Kathe, apoi a fiului său, Horst, a început perioada de declin pentru Adidas. Au fost înregistrate mari pierderi, au fost luate decizii nefericite, iar până în 1992, Adidas a trecut prin cea mai neagră perioadă din istoria companiei.

We knew then. We know now.

În 1993, Robert Louis-Dreyfus a venit la conducerea Adidas și a resuscitat firma. Filosofia lui de marketing a salvat Adidas din situația în care se afla.

Robert Louis DreyfusIdeea lui a fost simplă: suntem cei mai buni, am demonstrat asta atâtea decenii, când am revoluționat și am inovat tot ce s-a putut; Adidas nu are nevoie să fie reinventat, trebuie să facă ceea ce știe cel mai bine.

Așa că, din acel moment s-au concentrat pe promovarea calității incontestabile Adidas. Așa a luat naștere și noul slogan - We knew then. We know now ( Am știut atunci. Știm și acum). Din acel moment, Adidas a revenit în jocul celor mari.

S-a concentrat pe cultura sa, pe nișele pe care excela, a dus mai departe munca și tradiția rămase de la Adi Dassler. Și au reușit. De atunci este una dintre cele mai bune, relevante și apreciate companii de echipament sportiv de pe piață.

După marea revenire, Adidas, aflat încă sub conducerea lui Dreyfus, a achiziționat competitori importanți, precum grupul Salomon, TaylorMade sau Reebok.

Era Imposibilului relativ

De la Dreyfus, conducerea Adidas a fost schimbată în repetate rânduri, așa cum este și firesc. Însă au reușit să păstreze aceeași calitate, datorită oamenilor vizionari care au ajuns în poziția de CEO.

Impossible is nothingÎn 2004 a fost lansată una dintre cele mai de succes campanii de marketing. Sloganul central al acesteia, Impossible is nothing, este folosit și astăzi și semnifică faptul că Adidas nu are limite. Iar asta a dovedit-o de suficiente ori.

Colaborări

Adidas x GucciPentru a-și consolida notorietatea, Adidas a avut numeroase colaborări inedite cu branduri și celebrități importante, precum Gucci, Noah, Stella McCartney, Prada, Balenciaga, Bad Bunny sau Pharell.

Adidas x Prada

Adidas acum

Adidas logoAdidas este, acum, fără îndoială, unul dintre cele mai importante branduri sport de pe piață. Continuă să inoveze prin tehnologiile și materialele folosite, ducând echipamentele pentru sportivi profesioniști la un alt nivel.

În același timp, colecțiile de streetwear impresionează constant pasionații de sneakers. Modelele futuriste și nonconformiste sunt apreciate de un număr mare de sneakerheads. Una dintre cele mai importante colaborări din ultimii ani, cea cu rapperul Kanye West, a rezultat în colecția Yeezy.

Descopera colectia de Yeezy de pe Scalers Sneaks
Colaborarea a fost încheiată recent, din cauza acuzațiilor de discurs instigator la ură aduse rapperului american, însă modelul este încă foarte popular. Faptul că producția sa a încetat, îl face limitat și dificil de găsit pentru pasionații de pantofi sport.

Unele dintre cele mai populare colecții de sneakers Adidas din ultimii ani, printre care și Yeezy, sunt disponibile pe Scalers Sneaks. Acum că știi întreaga poveste a brandului, aruncă un ochi și comandă-ți modelul favorit.

Înapoi la blog